February 4, 2023

De ce producatorii de masini electrice limiteaza viteza maxima

Un motiv pentru limitarea vitezei maxime a vehiculelor electrice este conservarea franelor. Un EV care face viteza maxima oferita de motoarele electrice ar duce la uzura foarte rapida a franelor. Cu toate acestea, companii precum Tesla anunta frane din carbon ceramica care ar putea fi mai confortabile cu viteze mai mari. Tesla Model S are o viteza limitata la 162 mph, desi fara aceasta functie incorporata de limitare a vitezei de catre companie, probabil ca ar putea face mult mai mult.

Modelul 3 are acum „Speed ​​Assist ”, care permite soferului sa aleaga o limita de viteza si sa aleaga modul in care este aplicata. Functia de asistenta la viteza poate fie sa limiteze viteza vehiculului, fie pur si simplu sa va trimita un simbol de avertizare pe consola masinii daca incercati sa o depasiti.

Sisteme speciale de limitare a vitezei

Una dintre modalitatile in care producatorii de vehicule electrice limiteaza acceleratia si viteza maxima este prin raportul de transmisie de la motorul electric la rotile motoare. Raportul de transmisie reduce viteza de rotatie pentru a produce cuplu in intervalul de viteze de care soferii au de fapt nevoie zilnic. Masinile care sunt rulate la viteze foarte mari sunt cele care au nevoie sa fie incarcate mai des, iar pentru asta poti sa vezi mai multe detalii aici, pentru a alege corect statia de incarcare.

Acest lucru limiteaza atat acceleratia, cat si viteza maxima, dar in special viteza maxima. Unii producatori au incercat cutii de viteze cu 2 trepte la EV, dar aceasta este o solutie costisitoare care adauga greutate masinii si reduce autonomia si performanta.

Fara aceasta transmisie, un EV ar accelera la viteze absurde si ar deteriora masina. Bateria masinii ar fi, de asemenea, descarcata in cateva minute.

Acest lucru este similar cu un ICE, in care cutia de viteze este folosita pentru a furniza viteze ale rotilor utile pentru o miscare pentru o anumita gama de rotatii ale motorului cu care motorul este confortabil. Intr-un Tesla, raportul de viteza este de aproximativ 1:10. Aceasta inseamna ca la fiecare zece rotatii ale motoarelor electrice, rotile motoare se rotesc o data.

Greutatea masinii

Puterea este doar un factor in spatele vitezei maxime a unei masini. Alti factori sunt greutatea masinii si aerodinamica. Producatorii de vehicule electrice si hibride sunt renumiti pentru imbunatatirea aerodinamicii masinilor ca mijloc de a reduce consumul de energie si de a imbunatati performanta.

Cu toate acestea, greutatea vehiculelor electrice si hibrizilor inseamna ca nu ating aceleasi viteze maxime pentru aceeasi putere ca un ICE echivalent.

Un alt motiv pentru a mentine vitezele maxime mai mici este decizia de a mentine tehnologia EV simpla. Ar putea fi furnizata mai multa putere in vehiculele electrice la viteze mai mari, dar va implica un invertor complicat pentru a furniza o tensiune mai mare la viteze mai mari.

Acest lucru ar creste complexitatea si costul masinii. Acceleratia si viteza vehiculelor electrice nu sunt probleme care impiedica industria vehiculelor electrice. Mai degraba, problemele de raza de actiune si siguranta sunt principalele constrangeri. Dezvoltarea tehnologiei care face vehiculele electrice mai rapide nu ar ajuta la vanzarea atat de multe masini.