Vehiculele electrice cu baterie, sau BEV, folosesc electricitatea stocata intr-un pachet de baterii pentru a alimenta un motor electric si pentru a intoarce rotile. Cand sunt epuizate, bateriile sunt reincarcate folosind electricitatea din retea, fie de la o priza de perete, fie de la o unitate de incarcare dedicata. Deoarece nu functioneaza cu benzina sau motorina si sunt alimentate in intregime de electricitate, masinile si camioanele electrice cu baterie sunt considerate vehicule „in totalitate electrice”.
Cand sunt conduse, BEV-urile nu produc poluare pe teava de esapament – nici macar nu au teava de esapament. Cu toate acestea, electricitatea pe care o folosesc poate produce gaze care capteaza caldura si alte poluari la sursa generarii acesteia sau in extractia combustibililor fosili. Cantitatea de poluare produsa depinde de modul in care se produce electricitatea. In Statele Unite, masinile electrice cu baterii incarcate de pe cea mai murdara retea dominata de carbune produc inca mai putina poluare decat omologii lor alimentati cu benzina. BEV-urile alimentate cu surse de energie regenerabila, cum ar fi eoliana sau solara, sunt practic fara emisii.
Faptul ca nu folositi benzina sau motorina inseamna, de asemenea, ca masinile electrice cu baterie sunt semnificativ mai ieftine la combustibil decat vehiculele conventionale. Comparatiile exacte depind de modelul vehiculului si de preturile combustibilului, dar conducerea unui BEV poate economisi peste 1.000 USD anual in bani pe benzina.
Caracteristicile vehiculului electric cu baterie
La fel ca si alte vehicule electrice si hibrid-electrice, BEV minimizeaza energia risipita prin oprirea masinii cand este oprita („idle-off”) si prin incarcarea bateriei la franare („franare regenerativa”). Motoarele electrice sunt, de asemenea, in mod inerent mai eficiente din punct de vedere energetic decat motoarele pe benzina sau diesel.
Masinile electrice cu baterie au avantajul suplimentar al reincarcarii acasa. O priza de 240 de volti, similara cu cele folosite pentru uscatoarele de rufe, poate incarca un vehicul peste noapte. Complet incarcate, majoritatea masinilor electrice cu baterie au o autonomie de rulare cuprinsa intre 70 si 100 de mile, in limitele cerintelor de zi cu zi ale majoritatii americanilor, desi unele BEV-uri pot merge pana la 265 mile cu o singura incarcare. Un numar tot mai mare de statii de incarcare publice si la locul de munca ofera o capacitate de incarcare suplimentara. De asemenea, de pe echarged poti cumpara o statie pentru acasa.
Mai subiectiv, multi soferi apreciaza experienta de condus oferita de masinile complet electrice. Motoarele electrice genereaza un cuplu aproape instantaneu, sau forta de rotatie, in timp ce cuplul motoarelor cu ardere interna creste in tandem cu rotatiile motorului (RPM). Aceasta inseamna ca BEV-urile au o acceleratie extrem de rapida si o senzatie de „usoara” sau „zippy” in comparatie cu masinile si camioanele conventionale.
Vehiculele electrice hibride plug-in au atat un motor electric, cat si un motor conventional pe benzina sau diesel. In comparatie cu un vehicul electric cu baterie, aceasta extinde autonomia totala, dar scade autonomia totala electrica. Hibrizii conventionali , care nu pot fi conectati la priza, nu sunt considerati vehicule electrice.
Vehiculele electrice cu celule de combustibil transforma hidrogenul gazos in electricitate pentru a alimenta un motor electric si o baterie. Vehiculele cu celule de combustie sunt o tehnologie relativ noua pentru vehiculele de pasageri, dar au un rol substantial de reducere a emisiilor de carbon, alaturi de alte vehicule complet electrice.
More Stories
Nicolae Ciucă despre Marcel ”Nepotinciosul”
Curatare profesionala a tapiteriei in Oradea
Mutare Strategică la PNL Vâlcea: Ligia Deca, Ministrul Educației, candidează de pe locul 1 la Senat