November 28, 2021

Beneficii Omega 3

Acizii grasi Omega-3 sunt un grup de acizi grasi polinesaturati care sunt importanti pentru o serie de functii in organism. Acizii grasi Omega-3 EPA si DHA se gasesc in fructele de mare, cum ar fi pestele gras (de exemplu, somonul, tonul si pastravul) si crustaceele (de exemplu, crabul, midiile si stridiile). Un alt tip de omega-3, numit ALA, se gaseste in alte alimente, inclusiv in unele uleiuri vegetale (de exemplu, canola si soia). Omega-3 sunt, de asemenea, disponibili ca suplimente alimentare; de exemplu, suplimentele cu ulei de peste contin EPA si DHA, iar suplimentele cu ulei de in contin ALA. Au aparut dovezi moderate despre beneficiile pentru sanatate ale consumului de fructe de mare. Beneficiile pentru sanatate ale suplimentelor alimentare cu Omega-3 nu sunt clare.

Rezultatele studiilor privind dietele bogate in fructe de mare (peste si crustacee) si boli de inima ofera dovezi ca persoanele care mananca fructe de mare cel putin o data pe saptamana au mai putine sanse de a muri de boli de inima decat cei care mananca rar sau niciodata fructe de mare. Exista mai multe beneficii Omega 3 de luat in calcul si acestea se manifesta atat la nivelul pielii cat si in alte sisteme importante din organism.

Ce inseamna EPA, DHA si ALA?

Exista doua tipuri de acizi grasi Omega-3 in peste – acidul eicosapentaenoic (EPA) si acidul docosahexaenoic (DHA). Forma de Omega-3 din plante se acid numeste alfa-linolenic (ALA).

Cum ajuta acizii grasi Omega-3 la imbunatatirea sanatatii?

Cercetarile arata ca acizii grasi Omega-3 iti pot imbunatati sanatatea cardiovasculara. Majoritatea acestor cercetari implica EPA + DHA, dar ALA poate ajuta si la imbunatatirea sanatatii. Beneficiile includerii acizilor grasi Omega-3 in dieta ta includ:

  • Risc redus de boli cardiovasculare.
  • Risc redus de deces daca aveti boli cardiovasculare.
  • Risc redus de moarte subita cardiaca cauzata de un ritm cardiac anormal.
  • Risc redus de cheaguri de sange, deoarece acizii grasi omega-3 ajuta la prevenirea adunarii trombocitelor.
  • Mentinerea captuselii arterelor netede si fara daune care pot duce la artere groase si dure. Acest lucru ajuta la prevenirea formarii placii in artere.
  • Scaderea nivelului de trigliceride prin incetinirea ratei de formare a acestora in ficat. Nivelurile ridicate de trigliceride din sange cresc riscul de boli de inima.
  • Mai putina inflamatie. Se crede ca ateroscleroza (intarirea arterelor) implica raspunsul inflamator al corpului. Acizii grasi Omega-3 incetinesc productia de substante care sunt eliberate in timpul raspunsului inflamator.

De asemenea, acizii grasi Omega-3 pot:

  • Creste nivelul de lipoproteine ​​de inaltă densitate (HDL/colesterol „bun”).
  • Ajuta la tensiune scazuta. Oamenii care mananca peste tind sa aiba tensiune arteriala mai mica decat cei care nu mananca.

Omega-3 si sanatatea pielii

Acizii grasi Omega-3 sunt recunoscuti drept nutrienti esentiali pentru o piele sanatoasa si frumoasa. Pe langa faptul ca au tot potentialul de a preveni boli cronice si de a reduce infalamtiile, dieta bogata in Omega 3 poate fi benefica si persoanelor care merg la solar vertical sau la alte tipuri de servicii pentru bronzare si intretinere si care au nevoie de o hidratare optima.

Pentru o absrobtie eficienta este recomandat sa folosesti Omega-3 in stare lichida. In cazul in care folosesti ulei de peste lichid va trebui sa verifici daca acesta este sau nu oxidat si sa tii cont de faptul ca un ulei de peste cat mai proaspat are un miros neutru si un gust pe masura. Provenienta pestelui determina si calitatea uleiului motiv pentru care cel mai bine ar fi sa cumperi produse de calitate care au un continut optim de EPA si DHA.